Spis treści numeru 6/2015

Moment krytyczny dla łowiectwa | 6
Izabela Kamińska

Refleksjami na temat roli łowiectwa w kształtowaniu kultury i sztuki dzieli się z nami
prof. Juliusz A. Chrościcki. Historyk sztuki opowiada m.in. o polowaniach swojego ulubionego XVII-wiecznego bohatera – Władysława IV oraz myśliwskich obrazach pędzla Petera Paula Rubensa.

Wieści z pól i kniei | 16

Lekcja przyrody Tomasz Goździejewski
Myśliwy u przedszkolaków
Rzeczoznawcy ds. szkód łowieckich odebrali dyplomy w Senacie Hanna Kozieja Maleńczyk
Wielkie Spotkanie Przyjaciół Lasu w Warszawie Rafał Kruk
Srokaty odyniec Łukasz Jędrych
O przyszłości norowców… Adam Depka Prądzinski
Rudzinieckie myłkusy Rafał Styrc
Europa sięga po łuk – konwencja Europejskiej Federacji Myślistwa Łuczniczego w Estonii
Karol Narbutt
Myśliwski ślub z minikoncertem

Zdaniem myśliwego | 23

Trzy po trzy Krzysztof Morow

Szansa na wyższą cenę płowej? | 26
Adam Depka Prądzinski

Zapowiada się dobry sezon. Nie dość, że ASF nie spowodował odwrotu od polskiej dziczyzny, to jeszcze zanosi się na wzrost zapotrzebowania na jeleninę i wyższą cenę sarny. O tym, co czeka nasz rynek w najbliższym czasie, rozmawiamy z Marianem Tarnawskim, prezesem spółki Las-Kalisz i członkiem zarządu Krajowego Związku Eksporterów Dziczyzny.

Dzieci i młodzież w łowiectwie | 30
Witold Daniłowicz

W związku z coraz częściej pojawiającymi się w Polsce postulatami ograniczenia udziału młodych ludzi w polowaniach warto się dowiedzieć, jak wygląda ta kwestia w innych krajach.

Słonka – ptak nie do końca poznany | 36
Andrzej G. Kruszewicz

Wiele aspektów życia słonki wciąż pozostaje tajemnicą. To ptak szalenie interesujący i wart bliższego poznania, mimo że nie jest jaskrawo ubarwiony ani nie śpiewa.

Szacowanie wydajności plonu | 43
Rafał Będkowski

Do najtrudniejszych zadań komisji szacujących szkody łowieckie należy m.in. ustalenie wydajności, czyli wysokości plonu. Poniżej przybliżam, na co trzeba zwracać szczególną uwagę
i jakie metody najlepiej stosować.

Polowanie na słowa | 52

Gawron Jerzy Grzonkowski
Jesienne zauroczenie Wiesław Hop

Co ciekawego w sklepach myśliwskich | 60

Edukacyjna seria książeczek dla dzieci
Rękawiczki strzeleckie od firmy Holík
Foresta na komary… i kleszcze
Przydatne multitoole

Psy czynią nas lepszymi ludźmi | 82
Jerzy Woźniak

Dotychczas skupiałem się na tym, jak ułożyć czworonoga do polowania. Warto jednak odwrócić perspektywę i zastanowić się, jak siebie samego odpowiednio przygotować do pracy z psami.